Název:
Vývoj medializace florbalu v České televizi
Překlad názvu:
Development of media coverage of Floorball in the Czech television
Autoři:
Ponikelský, Jiří ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Med, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vývoj medializace florbalu v České televizi Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza vývoje medializace florbalu v České televizi, a to především v letech 2012-2019 na sportovním kanálu ČT sport. Dílčím cílem je zjistit, jak tuto medializaci vnímají v klubech nejvyšší české soutěže mužů - Superlize florbalu, členové výkonného výboru Českého florbalu. Rozhovory se zaměstnanci České televize mají objasnit příčiny výkyvů ve vysílání. Metody: V bakalářské práci jsou použity kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Ke zjištění vývoje medializace florbalu v České televizi je použita kvantitativní obsahová analýza interních dat poskytnutých Českou televizí. Pro hodnocení vnímání této medializace ze strany sportovních klubů a výkonného výboru byla použita metoda kvalitativního elektronického dotazování. Kvalitativní metoda rozhovoru se zaměstnanci České televize byla použita ke zjištění výkyvů ve vysílání florbalu. Výsledky: Prostor věnovaný florbalu na programu ČT sport se mezi roky 2012-2019 mírně zvětšil, neplatí to ale o letech 2015 a 2019. Na medializaci florbalu má vliv tak významná akce, jako je mistrovství světa či od roku 2012 zavedené Superfinále. Nejvíce prostoru se dostává nejvyšší soutěži mužů. Výkonný výbor Českého florbalu a jednotlivé kluby Superligy florbalu pociťují...Title: Development of media coverage of Floorball in the Czech television Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to determine the evolution of floorball medialization in Czech television, primarily between the years 2012 and 2019. Another objective is to determine how the medialization is perceived by executive committee of Czech floorball and by the top floorball clubs in the top Czech male floorball competition - Superlize florbalu and through the interviews to find out what is worth the fluctuations in broadcasting. Methods: To determine the development of medialization of floorball in the Czech television was used a method of internal data analysis, the data will be provided by the Czech television itself. The other method is an electronic survey, which was used to evaluate the perception of floorball medialization by selected clubs and executive committee of Czech floorball. Results: The space devoted to floorball on the ČT sport program has slightly increased between 2012-2019, except for the year 2015 and 2019. The media coverage of floorball is influenced by a major event such as the World Championship or the Superfinal since 2012. Most space is given to the highest men's competition. The Executive Committee of Czech floorball and the individual clubs of the Superligy...
Klíčová slova:
historie florbalu; marketingový výzkum; media; Tipsport Superliga; Česká florbalová unie; ČT sport; Czech florbal union; history of florbal; marketing research; media; Tipsport Superliga; ČT sport