Název:
Komunikace mezi učitelem a asistentem v MŠ a ZŠ
Překlad názvu:
Communication between a teacher and an assistent at a kindergarden and at a primary school
Autoři:
Tichá, Denisa ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části vymezuji důležité pojmy související s inkluzivním vzděláváním. Druhá kapitola popisuje pozici asistenta pedagoga a jeho náplň práce. V poslední kapitole se věnuji pedagogické komunikaci a spolupráci učitele a asistenta pedagoga. Cílem praktické části je analyzovat podmínky komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v současné MŠ a ZŠ. Zkoumám spolupráci a komunikaci asistenta pedagoga a učitele za použití metod hloubkového rozhovoru s asistenty pedagoga a učiteli a pozorování jejich interakce ve třídě MŠ a ZŠ. Klíčová slova: Inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta pedagoga, komunikaceThe aim of this thesis is to analyse the conditions of communication between a teacher and a teaching assistant in kindergartens and primary schools. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. In the first chapter of theoretical part, I define important terms related to inclusive education. Second chapter describes the position of teaching assistants and the contents of their work. The last chapter of the theoretical part is dedicated to pedagogical communication and cooperation between teachers and teaching assistants. The practical part inquires into the cooperation and communication between the teacher and teaching assistant using the method of in-depth interviews with teaching assistants and teachers and observing their interaction in kindergarten and primary school classes. Keywords: inclusive education, teaching assistant, cooperation between teacher and assistant, communication.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; Inkluzivní vzdělávání; komunikace; spolupráce učitele a asistenta; communitacion; Inclusive education; teaching assistant,coopaeration between teacher and assistant