Original title:
Koordinační schopnosti na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Coordination abilities at primary school
Authors:
Schubertová, Gabriela ; Hájková, Jana (advisor) ; Pádivý, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá koordinačními schopnostmi u žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je porovnat úrovně jednotlivých koordinačních schopností u žáků, kteří navštěvují taneční hodiny v základní umělecké škole (dále jen ZUŠ) s žáky, kteří tyto hodiny nenavštěvují. Tímto porovnáním bude zjištěno, jak ovlivňuje taneční a pohybová výchova koordinační schopnosti. Výzkumnou část tvoří motorické testy, které zjišťují úroveň schopností rytmických, reakčních, rovnováhových, orientačních, sdružování a přestavby. Tyto testy doplňuje dotazník, který zjišťuje doplňující informace potřebné ke zpracování výsledků. Dotazník zjišťuje, jaké sporty a jak je dlouho žáci organizovaně vykonávají, jestli žáci sportují i neorganizovaně, či vůbec nesportují. Ve výsledcích jsou porovnávány naměřené hodnoty při testování. Každý test je vyhodnocen a popisován zvlášť. V testech jsou porovnávány žáci mladšího školního věku, kteří jsou dle dotazníků rozděleni do čtyř skupin - nesportující žáci, neorganizovaně sportující žáci, organizovaně sportující žáci a žáci navštěvující základní uměleckou školu. Pro vyhodnocení testů byly vybrány hodnoty - aritmetický průměr, minimální a maximální naměřená hodnota a doplněny grafickým zpracováním porovnání zvolených čtyř skupin. Z naměřených hodnot a jejich následného...Diploma thesis is focused on pupils' coordination abilities on primary grade of elementary school. The main goal is comparison of pupils' levels in coordination skills, who attend dancing lessons in elementary art school and pupils who do not. It leads to be found out how dance and movement education influence coordination skills. The research part consists of motor tests, which find out levels of rhythmics, reacts, balances, orientations, associations and rebuilding. These tests are supplemented by questionnaire, which finds out information needed for processing of results. The questionnaire finds out what sports and how long the pupils do them in an organized way, whether the pupils do sports in an unorganized manner or not at all. In results there are compared measured values. Each test is described and evaluated. In the tests there are compared pupils of primary grade of elementary school and they are split to four categories - non-sporting pupils, unorganized sporting pupils, organized sporting pupils and elementary art school. For comparing results there were chosen values - arithmetic mean, minimum and maximum measured value and supplemented by graphical processing of comparison of selected four groups. From the measured values and their subsequent comparison, it turned out that pupils who...
Keywords:
coordination abilities; dance; elementary art school; physical education; primary school; 1.stupeň ZŠ; koordinační schopnosti; tanec; tělesná výchova; základní umělecká škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/117742