Název:
Analýza přístupů ke strategickému řízení v terciárním vzdělávání
Překlad názvu:
Analysis of approaches to strategic management in tertiary education
Autoři:
Kadleček, Václav ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem diplomové práce nesoucí název Analýza přístupů ke strategickému řízení v oblasti terciárního vzdělávání je jednak analýza přístupů z hlediska národní a mezinárodní strategie a jednak z hlediska samotných vysokých škol. Práce obsahuje teoretické zázemí, teoretická východiska zpracovávané problematiky zaměřené na strategické řízení obecně a v pojetí terciárního vzdělávání. Teoretická část dále představuje historii terciárního vzdělávání od první Československé republiky až po současnou podobu terciárního vzdělávání v ČR a SR. Východiskem pro zkoumanou problematiku, tedy přístup ke strategickému řízení v oblasti terciárního vzdělávání, jsou koncepční dokumenty se zaměřením na strategii a rozvoj terciárního vzdělávání v České repubulice a Slovenské republice, pozornost je zaměřena také na směry v rámci Boloňského procesu. Využity jsou výstupy projektu IPN KREDO, který se zabýval strategií rozvoje vysokého školství do roku 2030 v návaznosti na zpracování strategických plánů rozvoje vysokých škol pro uvedené období. Rozvojové dokumenty na úrovni vybraných vysokých škol v České a Slovenské republice jsou zároveň podkladem pro obsahovou analýzu. Zkoumány jsou i přístupy a dokumenty vztahující se k řízení vysokých škol...The subject of the diploma thesis titled Analysis of approaches to strategic management in tertiary education is the analysis of approaches from the point of view of national and international strategies and also from the point of view of universities themselves. The thesis contains theoretical background, theoretical resources of the issue concerned focusing on strategic management in general and in concept of tertiary education. The theoretical part also presents the history of tertiary education from the first Czechoslovak Republic to the present form of tertiary education in the Czech Republic and Slovakia. The bases for the researched issue, ie. the approach to strategic management in the field of tertiary education, are represented by conceptual documents focusing on the strategy and development of tertiary education in the Czech Republic and the Slovak Republic, the attention is also focused on the tendencies within Bologna process. The outputs of the IPN KREDO project were used, which dealt with the strategy of the development of tertiary education until 2030 in connection with the elaboration of strategic plans for the development of universities for the given period. Development documents at the level of selected universities in the Czech and Slovak Republics also constitute the resources...
Klíčová slova:
analýza; strategický; terciární; vzdělávání; řízení; analysis; education; management; strategic; tertiary