Název:
Veřejnoprávní regulace reklamy na doplňky stravy
Překlad názvu:
Regulation of advertising for food supplements in public law
Autoři:
Brousilová, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Veřejnoprávní regulace reklamy na doplňky stravy Abstrakt Práce se zabývá reklamou na doplňky stravy a její veřejnoprávní regulací. Cílem práce je podat informace o existující právní úpravě a rozhodovací praxi v této oblasti. První kapitola nastiňuje základní právní prameny veřejnoprávní regulace reklamy na doplňky stravy, které spočívají především v několika evropských nařízeních, zákonu o potravinách a zákonu o regulaci reklamy. Druhá kapitola postihuje obecné otázky právní regulace doplňků stravy. Doplňky stravy jsou potravinami, jejichž účelem je doplňovat běžnou stravu. Musejí být vhodně označeny, nesmějí jim být připisovány léčebné vlastnosti a zdravotní a výživová tvrzení se o nich mohou uvádět jen v souladu s evropskými předpisy. Notifikace se provádí na Ministerstvu zemědělství a složení kontroluje Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Důležité je také vnímat rozdíl mezi léčivými přípravky a doplňky stravy, který nemusí být vždy na první pohled patrný. Třetí kapitola se zabývá obecnými otázkami právní regulace reklamy. Definuje, co je to reklama, jakými způsoby je regulována a jaká jsou její ústavněprávní východiska. Ve čtvrté kapitole celá diplomová práce vrcholí, když se dostává ke zvláštním otázkám veřejnoprávní regulace reklamy na doplňky stravy. Kapitola popisuje jednotlivé regulované...Public law regulation of advertising food supplements Abstract The thesis deals with advertising of food supplements and its public regulation. The aim of this work is to provide information about existing legislation and decision-making practice in this area. The first chapter outlines the basic legal sources of public regulation of advertising for food supplements, which consists mainly of several European regulations, the Food Act and the Act on Advertising Regulation. The second chapter deals with general issues of legal regulation of food suppelements. Food supplements are foods intended to supplement the normal diet. They must be appropriately labeled, not given medical properties and health and nutrition claims may only be used in accordance with European regulations. The notification is carried out at the Ministry of Agriculture and the ingredients are controlled by the Czech Agriculture and Food Inspection Authority. It is also important to understand the difference between medical products and food supplements, which may not always be obvious. The third chapter deals with general issues of legal regulation of advertising. It defines what advertising is, how it is regulated and what its constitutional legal basis is. The whole thesis culminates in the fourth chapter, when it comes to special...
Klíčová slova:
doplňky stravy; potraviny; reklama; advertising; food; food supplements