Název:
Využití persvazivních prostředků v reklamě v českých ženských magazínech
Překlad názvu:
Tools of Persuasion in Advertising in Women's Magazines
Autoři:
Böhmová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce zkoumá, který druh argumentačních prostředků používají zadavatelé v reklamě v českých ženských časopisech, přičemž analýza je provedena na titulech Svět ženy a Elle v období druhé poloviny roku 2018. Teoretická část této práce nejprve zkoumá mediální krajinu v ČR v oblasti ženských časopisů a objasňuje základní používané pojmy. Poté se věnuje rozdílem mezi racionální a emocionální argumentací v reklamě a aspektem zaujetí v procesu nákupního rozhodování. Na závěr teoretické části práce jsou popsány mnohé konkrétní argumentační chyby, které se v objevují v reklamní komunikaci. Praktická část této práce potom zkoumá tyto fenomény v inzerátech v dříve jmenovaných titulech. Konkrétní metody, které výzkum používá jsou obsahová a sémantická analýza. Výstupy kvantitativního výzkumu jsou prezentovány za pomocí grafů a tabulek, u kvalitativního výzkumu se pak jedná o textové bloky. Práce potvrdila hypotézu, že se v daných reklamách častěji objevují emocionální než racionální argumenty. Nepovedlo se jednoznačně potvrdit či vyvrátit hypotézy, týkající se zadavatelů reklamních sdělení. Dále bylo identifikováno skoro 15 argumentačních chyb na vzorku 5 inzerátů napříč obou mediálních titulů.This master thesis examines which tools of persuasion are used in advertising in Czech women's magazines. The analysis was conducted on the titles of Svět ženy and Elle in the second half of 2018. The theoretical part of this work is first focused on the media landscape in the Czech Republic in the field of women's magazines and explains the basic relevant terms. Then, the difference between rational and emotional argumentation in advertising is presented and looks into the factor of involvement in the purchasing decision process. At the end of the theoretical part of the thesis, there are described concrete specific fallacies that appear in advertising communication. The practical part of this thesis examines these phenomena in advertisements in the above-mentioned titles. The specific methods used in the research are content and semantic analysis. The outputs of quantitative research are presented by means of graphs and tables, in qualitative research, there are text blocks used. The thesis confirmed the hypothesis that emotional rather than rational arguments often appear in the advertisements. It was not possible to confirm nor refuse the hypotheses concerning the advertisers. Next, nearly 15 fallacies were identified on a sample of 5 advertisements across other media titles.
Klíčová slova:
argumentační chyby; emocionální a racionální argumentace; reklama; Ženské časopisy; advertising; emotional and rational argumentation; fallacy; Women's magazines