Original title:
Komunikace ČT24 mimo obrazovku
Translated title:
Principles of News TV Channel Communication Aside the Screen
Authors:
Nevšímalová, Aneta ; Štoll, Martin (advisor) ; Jirák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Diplomová práce 2020 Aneta Nevšímalová Diplomová práce analyzuje komunikaci veřejnoprávní stanice ČT24 na sociálních sítích a webu ČT24 a zjišťuje, zda je tento způsob komunikace efektivní a pro konzumenty sociálních sítí a internetového zpravodajství atraktivní. Odpovídá také na otázku, zda se ČT24 touto aktivitou na internetu snaží k televizním obrazovkám přilákat mladší diváky. Teoretická část se zabývá způsobem komunikace ČT24 na sociálních sítích i webu ČT24 a obsahem, který na těchto platformách ČT24 zveřejňuje. Tato část je doplněna o informace, které byly získány na základě rozhovorů. Výzkum ve formě komparativní analýzy příspěvků v televizním vysílání i na internetových platformách ČT24 se zaměřuje na efektivitu komunikace ČT24 na sociálních sítích a webu ČT24 a demonstruje, jakým způsobem se veřejnoprávní televize svým obsahem přizpůsobuje konzumentům těchto platforem. Součástí analytické části je i dotazník, který odpovídá na otázky, nakolik jsou tyto platformy ČT24 pro mladší uživatele atraktivní.UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Diplomová práce 2020 Aneta Nevšímalová This Master's thesis analyses ČT24 communication on its website and on social media in order to assess the effectiveness of ČT24 network's communication strategy in the online environment as well as to answer whether the ČT24's online presence aims at drawing in younger audiences. The theoretical part addresses the means in which ČT24 communicates in the online environment as well as the content that ČT24 publishes on its website and on social media. This part also includes information obtained on the basis of interviews. The empirical part is based on a comparative analysis of TV broadcasting posts as well as online posts. The aim of this part is to determine the effectiveness of of ČT24's communication strategy on its website and on social media. The empirical part reveals the ways in which ČT24 public broadcasting TV modifies content to reach users of these various digital platforms. The empirical part also includes a survey, which addresses the question of attractiveness of ČT24's online platforms for younger audiences.
Keywords:
Czech television; news; online journalism; social media; television rating; internetové zpravodajství; sledovanost; sociální sítě; zpravodajství; Česká televize; ČT24
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/116489