Original title: Mediální obraz prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících: Případová studie mediální reprezentace prezidentských voleb v USA, Francii a České republice
Translated title: Media image of presidential candidates in Czech daily newspaper: Case study of media presentation of presidential elections in the USA, France and the Czech Republic
Authors: Presser, Šimon ; Kmeťková, Zuzana (advisor) ; Benda, Josef (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2020
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: attribute agenda setting; attributes; Coefficient of media affection; content analysis; framing; Media image; micro-attributes and macro-attributes; presidential elections; salience; second level agenda setting; atributy; Koeficient mediální afekce; Mediální obraz; mikroatributy a makroatributy; nastolování agendy atributů; nastolování agendy druhého stupně; obsahová analýza; prezidentské volby; rámcování; význačnost

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/116477

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-410510


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2020-02-28, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share