Název:
Analýza obrazu značky Renault v českých motoristických médiích
Překlad názvu:
Analysis of Renault brand's image in the Czech motoring media
Autoři:
Breburda, Jan ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Analýza obrazu značky Renault v českých motoristických médiích se věnuje jednotlivým součástem, které tvoří obraz automobilového výrobce Renault ve vybraných českých motoristických médiích v roce 2017. Práce obsahuje kontextovou část, která popisuje specifika motoristických médií v České republice a věnuje se jejich vztahu s PR odděleními dovozců automobilů. Popis obrazu značky následně vzniká prostřednictvím kombinace kvantitativní obsahové analýzy a kritické analýzy diskurzu podle Teuna van Dijka, jejímž cílem je ověřit existenci stereotypního zobrazování značky Renault na základě jejího francouzského původu a analýza diskurzu je proto doplněna o východiska z konceptu efektu země původu, respektive návazných teoretických konceptů.Master thesis Analysis of Renault brand image in Czech motoring media describes individual components that constitute image of Renault car manufacturer in selected Czech motoring media in 2017. The thesis contains a contextual part that describes the specifics of motoring media in the Czech Republic and their relationship with PR departments of automotive importers. The description of the brand image is subsequently created through a combination of quantitative content analysis and critical discourse analysis by Teun van Dijk. The aim of the this discourse analysis is to verify the existence of the stereotypical depiction of the Renault brand on the basis of its French origin and for that purpose the discourse
Klíčová slova:
analýza diskurzu; kvantitativní obsahová analýza; motoristická média; public relations; Renault; země původu; country of origin; discourse analysis; motoring media; public relations; quantitative content analysis; Renault