Název:
Národnostní menšiny v Československu a Lotyšsku. Na příkladu vzdělávání menšin v mateřském jazyce
Překlad názvu:
National minority groups in the Czech republic and Latvia. An example of minority education in mother tongue
Autoři:
Nosková, Helena Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Multikulturalita a menšiny v evropském kontextu, Liberec (CZ), 2008-11-27 / 2008-11-28
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem příspěvku je přiblížit historii a současnost národnostních (etnických) menšin v České republice a Lotyšsku. Soustředí se především na ruskou menšinu v Lotyšsku, její historický vývoj a jeho propojení se soudobou historii Lotyšska, strukturu menšiny, vztah k Lotyšsku a k vzdělávání dětí v mateřském jazyce. V České republice se soustředí na slovenskou menšinu, její strukturu a prosazování výuky dětí slovenského původu v mateřském jazyce, která však vzhledem k nezájmu slovenských rodičů a dětí zůstává nenaplněná.The aim of the paper is to approach history and present state of national minority groups in the Czech Republic and Latvia. The paper focuses particularly on the Russian minority in Latvia including its historical emergence and link with contemporary history of Latvia, its relationship to Latvia and education of children in their mother tongue.As to the Czech Republic, the paper focuses on the Slovak minority, its structure and failed promotion of education of children with Slovak background in their mother tongue due to lack of interest of Slovak parents and children about the education.
Klíčová slova:
language; Latvia; Russian minority groups in Latvia; Slovak minority groups in Czech republic Číslo projektu: CEZ:AV0Z80630520 (CEP), 2D06001 (CEP) Poskytovatel projektu: GA MŠk Zdrojový dokument: Sborník příspěvků - Multikulturalita a menšiny v evropském kontextu. 1. mezinárodní konference, 27.-28. listopad 2008, Liberec, ISBN 978-80-903953-3-6
Instituce: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0179486