Original title:
Některé aspekty výběru piva českými konzumenty v roce 2009
Translated title:
Some Aspects of Beer Choice of Czech Consumers in 2009
Authors:
Vinopal, Jiří Document type: Research reports
Year:
2009
Language:
cze Series:
Tiskové zprávy CVVM, volume: OR91216b Abstract:
[cze][eng] V říjnu 2009 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. V této tiskové zprávě jsou uvedeny základní výsledky otázek na preferenci konkrétní značky piva, na roli aspektů jako je cena nebo chuť při výběru a je zmíněna také tematika vnímání nealkoholického piva.In October 2009 CVVM SOÚ AV ČR replicated some of the questions about beer, which constitute a part of research project Pubs and Beer in Czech Society that is under way since 2004. This press release maps basic results about the preferences of particular beer brands, the role of aspects like taste and price in case of choice and the position of non-alcoholic beer.
Keywords:
The Aspects of Beer Choice; the position of non-alcoholic beer Project no.: CEZ:AV0Z70280505 (CEP) Note: Související webová stránka: http://www.cvvm.cas.cz
Institution: Institute of Sociology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0178879