Original title:
Edukace dvouletého dítěte v mateřské škole a dětské skupině
Translated title:
Education of a two-year-old child in kindergarten and child group
Authors:
Hudlická, Nikol ; Loudová Stralczynská, Barbora (advisor) ; Kropáčková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace dvouletých dětí v zařízeních péče o děti do tří let, především v mateřských školách a dětských skupinách. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy a témata. Popsána jsou zařízení péče o děti do tří let, detailněji jsou charakterizovány dětské skupiny a mateřské školy, včetně jejich legislativního vymezení. Dále je přiblížen vývoj dítěte do tří let, přístupy k edukaci dvouletých dětí v zahraničí, možné problematické aspekty edukace dvouletých dětí a též metodická doporučení pro práci s dvouletými dětmi. V praktické části je s využitím dvou případových studií popsána edukace dvouletých dětí v mateřské škole a dětské skupině. Cílem výzkumu bylo analyzovat podmínky a způsob práce s dvouletými dětmi v mateřské škole a dětské skupině. V mateřských školách je realizována s dvouletými dětmi ve větší míře pedagogická práce, v dětské skupině je pozornost věnována především potřebám dětí, skupiny zajišťují spíše hlídání dětí, obohacené o vhodné aktivity s dvouletými dětmi. KLÍČOVÁ SLOVA edukace, dvouleté dítě, mateřská škola, dětská skupina, učitelka, chůva, dítě v raném věku, péče o dítě mimo rodinu ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of education of two-year-old children in care facilities for children under three years, especially in...
Keywords:
babysitter; child at an early age; child group; childcare outside the family; education; nursery school; teacher; two-year-old child; dětská skupina; mateřská škola; péče o dítě v raném věku; případová studie; vzdělávání; výchova; Česká republika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/111692