Original title:
Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Translated title:
The Marketing Activities Analysis of the Firm Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Authors:
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Ryšánková, Alžběta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.The diploma work deals with analysis of marketing aktivities in the firm Hennlich Industrietechnik, s.r.o. targeting the communication with the customer, competition and inside the firm interior too. In the particular chapters there are solved the applications of the communication mix instruments, different approach of the managers to the marketing management in the separate branche offices, the efficiency of marketing activities and their influence on the firm turnover and profit. The work compares the economic results of the separate branch offices and looks for the continuity with the results of marketing aktivities. Further the work points out to the negatives and mistakes of the marketing and tries to find the way to the marketing efficiendy increase.
Keywords:
communication mix; competition; customers; Marketing; marketing instruments; marketing mix; markets; komunikační mix; konkurence; Marketing; marketingové nástroje; marketingový mix; trhy; zákazníci
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8079