Název:
"Až přijdou do Prahy, bude pozdě" Obsahová analýza mediálních sdělení zaměřených na tzv. migrační krizi a její genderový rozměr
Překlad názvu:
"When they arrive, it will be too late" Content Analysis of Media Messages Focused on the So-called Migration Crisis and its Gender Dimension
Autoři:
Němečková, Michaela ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá podobou tzv. migrační a uprchlické krize na přelomu roku 2015 a 2016, jak ji ve svém zpravodajství prezentovaly hlavní české deníky. Text představuje genderovou analýzu mediálních sdělení věnujících se migrační a uprchlické krizi v tomto období. V rámci práce zkoumám pomocí kvalitativní obsahové analýzy zpravodajské texty, doprovodné fotografie a vizuální materiály zobrazující nově příchozí publikované v denících Blesk, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo v průběhu ledna 2016. Práce se zaměřuje na to, jak je ve zpravodajských příspěvcích konstruována maskulinita/feminita. Dále se zabývá tím, jak je v rámci tzv. migrační krize médii konstruována a prezentována jinakost. Práce má za cíl kriticky reflektovat způsob, jakým jsou ve čtyřech hlavních českých denících vyobrazováni nově příchozí, a analyzovat a objasnit mechanismy, pomocí nichž dochází ke zvýznamňování či upozaďování určitých charakteristik spojovaných s nově příchozími. Klíčová slova: Média - gender - maskulinita - feminita - migrace - migrační krize - uprchlická krize - vyznání - etnicita - jinakostThis thesis focuses on the presentation of the so-called migration and refugee crisis of 2015- 2016 in the news coverage published by the main Czech daily newspapers. The thesis is a gender analysis of media messages during that period. In the framework of this thesis, I have analysed through qualitative content analysis written media reports as well as photographs of newly arrived migrants and other visual materials published in the media in order to illustrate migrants in Czech daily newspapers Blesk, Lidove noviny, Mlada fronta Dnes, and Pravo during the month of January 2016. The thesis focuses on how masculinity/femininity is constructed in media messages. Furthermore, the thesis looks into the construction and representation of otherness through media messages dedicated to so-called migration crisis. The aim of the thesis is to critically assess how newly arrived migrants are depicted by the main four Czech dailies, and to analyse and explain the mechanisms through which certain characteristics associated with newly arrived migrants are emphasised or suppressed. Key words: Media - gender - masculinity - femininity - migration - migration crisis - refugee crisis - religion - ethnicity - otherness
Klíčová slova:
Média - gender - maskulinita - feminita - migrace - migrační krize - uprchlická krize - vyznání - etnicita - jinakost; Media - gender - masculinity - femininity - migration - migration crisis - refugee crisis - religion - ethnicity - otherness