Název:
UrhoRTS - platforma pro tvorbu realtimových strategických her
Překlad názvu:
UrhoRTS - Platform for Real-time Strategy Game Creation
Autoři:
Maděra, Karel ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vývoj Realtimových strategických her (RTS) je složitým procesem spojujícím mnoho oborů. Cílem naší práce je vytvoření platformy zjednodušující proces tvorby 3D RTS her pro jednoho hráče a umožňující tvorbu logiky her jako pluginů v jazyce C#. Platforma umožňuje tvorbu her jako balíčků, definovaných pomocí XML souborů, obsahujících modely, textury, animace, definice grafického uživatelského rozhraní a pluginy. Pomocí těchto pluginů, vytvořených pomocí jazyka C#, umožňuje platforma definici umělé inteligence hráčů, jednotek, budov či projektilů obsažených v balíčcích. Platforma dále poskytuje funkce použitelné při implementaci pluginů. Součástí práce je ukázkový balíček, obsahující implementaci hry demonstrující schopnosti platformy.The development of Real-time strategy (RTS) games is a difficult process spanning many fields. The goal of this thesis is to create a platform to ease the development of 3D single player RTS games and to enable the use of C# language for plugin creation. Our platform enables users to create games as packages for the platform. Each package is defined by a single XML file, describing the contents of the package, which include 3D models, textures, animations, graphical user interface definitions and plugins. These plugins, created using the C# language, enable the game creator to create artificial intelligence for players, units, buildings and projectiles defined in the package. The platform also provides functions that can be used for creation of plugins. As a part of this thesis, we will create a showcase package to demonstrate the abilities of our platform.
Klíčová slova:
editace úrovní; MHUrho; RTS hra; tvorba RTS her; level editing; MHUrho; RTS game; RTS game creation