Název:
Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům
Překlad názvu:
Attitudes of UK FTVS students to summer camps for children
Autoři:
Procházka, Petr ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům Cíle: Cílem práce je zjistit, jaké měly dětské tábory pro studenty UK FTVS přínos a jaké k nim chovají dnes postoje. Metody: Výzkum byl rozdělen do dvou částí. V části A byla požita metoda dotazování s následnou analýzou. Testování se zúčastnilo 175 osob. Dotazování probíhalo na studentech UK FTVS v období od června 2018 do července 2019. Data byla následně vyhodnocena pomocí klasických statistických metod a interpretována pomocí grafů a tabulek četností. V části B probíhaly polostrukturované rozhovory s devíti probandy, kteří byli vybráni jako reprezentativní vzorek na základě rozhovorů z části A. Data byla vyhodnocena základními statistickými metodami tj. pomocí tabulky četností, a dále byla použita Likertova škálovací metoda ke zjištění úrovně postojů u respondentů. Výsledky: Z části A vyplynulo, že pouze 7% jedinců ze vzorku se nikdy nezúčastnilo dětského tábora. Také bylo zjištěno, že z celého vzorku má negativní postoj k táborům čtrnáct respondentů, což odpovídá hodnotě 8%. Analýzou dat bylo zjištěno, že se zvyšujícím se počtem pobytů se postoj jedinců přesouvá směrem k pozitivním hodnotám. Účastníci jednoho či dvou táborů uváděli negativní postoj v 28% (deset případů z šestadvaceti). U druhé skupiny, tedy tři až šest pobytů to bylo 5%...Title: Attitudes of UK FTVS students to summer camps for children Objectives: The main aim of this work is to find out what was benefit of children 's camps for UK FTVS students and what they are currently attitude. Methods: The research was divided into two parts. In part A I used the method of questioning followed by analysis. In testing were 175 participants. I interviewed students of the Charles University FTVS and it took period from June 2018 to July 2019. The data were subsequently evaluated using classical statistical methods and interpreted by graphs and frequency tables. Part B conducted semi-structured interviews with 9 probands who were selected as a representative sample based on Part A interviews. The data were evaluated by basic statistical methods, exactly by using the frequency table and Likert's scaling method to determine the level of attitudes among respondents. Results: In part A we find out that only 7% of the individuals in the sample had never participated in a children's summer camp. It was also found that fourteen respondents of the whole sample had a negative attitude to the camps, equivalent is 8%. Participants of one or two camps reported a negative attitude in 28% (ten of twenty six). In the second group, three to six camps, it was 5% of cases (three of fifty three)....
Klíčová slova:
Dětský tábor; postoj; přírodní prostředí; výchova prožitkem; vývoj dítěte; attitude; children development; experiential education; natural enviroment; Summer camps for children