Název:
Analýza inzerce v českých magazínech o počítačových hrách v letech 1998 - 2015
Překlad názvu:
Analysis of advertising in Czech PC gaming magazines 1998 - 215
Autoři:
Dovole, David ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se věnuji analýze inzertních příjmů v časopisech o počítačových hrách Score a Level v období od srpna 1998 do ledna 2015. K tomuto tématu mám blízko, jelikož jsem byl dlouhou dobu čtenářem obou časopisů a následně jsem v jednom z nich i pracoval. Má práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se pokusím popsat ekonomickou situaci provázející sledované období, do něhož spadá i globální ekonomická krize let 2008-2009. Její vznik a dopady na českou ekonomiku v teoretické části shrnu, stejně jako historii herní žurnalistiky u nás. V praktické části práce se pak snažím analyzovat pomocí kvalitativní a kvantitativní analýzy inzerci v obou sledovaných titulech ve sledovaném období. Na základě výstupů této analýzy se následně pokusím vyvodit souvislosti, s jejichž pomocí bude možné zhodnotit přístup obou časopisů k dopadům ekonomické krize a určit, který z nich se s krizí dokázal vypořádat lépe.In my work I analyze advertising income in computer gaming magazines Score and Level from August 1998 to January 2015. I find this topic interesting for two reasons: first, I was a longtime reader of both these magazines and second, I worked in one of them for quite a time. My work consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part I will try to describe the economic situation accompanying the period under review, including the global economic crisis of 2008-2009. I will try to summarize its origin and impacts on the Czech economy as well as the history of gaming journalism in the Czech Republic. In the practical part of the thesis I try to analyze by means of qualitative - quantitative analysis the advertising income in both monitored magazines during the monitored period. Based on the outcomes of this analysis, I will try to draw a context with which it would be possible to evaluate the approach of both magazines to the impacts of the economic crisis and to determine which of them managed to deal better with the crisis.
Klíčová slova:
ekonomická krize; inzerce; Level; počítačové hry; Score; časopisy; advertising; computer games; economic crisis; Level; magazines; Score