Original title:
Management vzdělávacích cest technických pracovníků v mimoškolní organizaci
Translated title:
Management of training courses of technical staff in an out-of-school organization
Authors:
Louč, Milan ; Tureckiová, Michaela (advisor) ; Kursch, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu vzdělávacích cest pro dvě konkrétní profese technických pracovníků dle moderních, nyní stále častěji používaných trendů se začleněním e-learningových metod výuky. Návrh se konkrétně týká nové struktury a komparace řízení vzdělávacích cest v rámci edukace technických pracovníků v mimoškolní organizaci, útvaru poprodejních služeb, oddělení After Sales Training, Toto oddělení je zaměřeno na vzdělávání zástupců importérů a české dealerské sítě. Porovnání se orientuje na dosud využívanou strukturu pevně stanovených vzdělávacích - kvalifikačních cest školených převážně prezenční formou (vždy specifické pro konkrétní profesi, často se společným, obecným základem) a nově připravovanou koncepcí zaměřenou na individuálně volitelný postup vzdělávání dle osobních preferencí a znalostí se závěrečným prověřením znalostí. Cílem této práce je tedy navrhnout novou strukturu řízení vzdělávání pracovníků ve dvou profesích v neškolské organizaci. Návrh obsahuje nejen vzdělávání postavené na metodách blended learningu ale i na určité dobrovolnosti přístupu a absolvování jednotlivých vzdělávacích kurzů s příslušnou technickou tématikou. Pevně stanoveno bude pouze ověření znalostí konkrétního pracovníka na vstupu do systému vzdělávání, a případné závěrečné přezkoumání kompetencí pro...This thesis focuses on creating a draft proposal for the qualification paths for two specific technical professions in accordance to the modern and increasingly popular trends in e-learning methods. The draft proposal deals specifically with the new structure of the qualification paths and compares the ways in which the qualification paths are managed within the scope of technical personnel training performed by the extra-curricular department of After Sales Training. This department provides training to importer delegates and the Czech dealer network. The comparison study focuses on the currently used structure of fixed learning/qualification paths performed mainly in the form of presence training (which joins profession-specific training with general and shared basic content), and on the newly prepared training concept consisting of an individual and personalised training plan based on personal preferences and knowledge levels, which is completed by a final knowledge test. Therefore, the objective of this thesis is to propose a new structure of personnel training for two professions which is to be delivered in an extra-curricular training organisation. The proposal assumes that training will be based not only on blended learning methods, but also on a certain level of voluntariness and the completion of...
Keywords:
adult education management; education; educational paths; interview; lector; survey; technician; dotazník; interview; lektor; management vzdělávání dospělých; technik; vzdělávací cesty; vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109354