Original title:
Metodika pro učitele k deskové hře "Syrious : Útěk ze Sýrie" pro její využití na 2. stupni ZŠ, gymnáziích a SŠ
Translated title:
Teacher's Guide to "The Syrious : Escape from Syria" board game and its use at secondary schools and grammar schools
Authors:
Ort Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (advisor) ; Šisler, Vít (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Klíčová slova based learning, gymnázia, metodika pro učitele, migrace, rámcový vzdělávací program, serious games, Syrious Útěk ze Sýrie, uprchlictví, výuka, vzdělávací hry, vzdělávání, základní školy Diplomová práce se zabývá deskovou hrou " Útěk ze Sýrie" a jejím využitím v prostředí formální školní výuky. Na toto téma nahlíží skrze her a zejména pak používání deskových her ve výuce obecně, s důrazem na , přičemž jako příklady vybírá a popisuje tři konkrétní vzdělávací deskové hry. Druhá polovina teoretické části práce stručně shrnuje českých rámcových vzdělávacích programech pro ělávání a gymnázia a uvádí také nejznámější české metodiky pro učitele a materiály pro výuku těchto témat. Hlavní část diplomové práce je praktická a věnuje se právě deskové hře " Útěk ze Sýrie", již popisuje a v nižším gymnáziu. Na základě těchto sesbíraných dat pak vytváří metodiku pro učitele ke hře, jejíž využití spolu s hrou zkoumá v rámci případových studií tří učitelů v hodině zeměpisu na nižším gymnáziu, v hodině českého jazyka a občanské výchovy na základní škole a v praktické škole. Data získaná evaluačním výzkumem by měla sloužit jako vodítko autorům deskové hry " Útěk ze Sýrie" pro její další vývoj, vydání a distribuci učitelům a do škol.based learning, grammar schools, teacher's guide, migration, The master theses deals with the "Syrious Escape from Syria" board game and its known teacher's guides for this topics. The fundamental part of the theses outlines the "Syrious Escape from Syria" board game by describing it collected data the theses developes teacher's guide for using this board game and in research should guide the authors of the "Syrious Escape from Syria" board game
Keywords:
board games|game-based learning|grammar schools|teacher's guide|migration|Czech framework education programme|serious games|Syrious : Escape from Syria|refugees|educational games|instructional games|education|secondary schools; deskové hry|game-based learning|gymnázia|metodika pro učitele|migrace|rámcový vzdělávací program|serious games|Syrious : Útěk ze Sýrie|uprchlictví|výuka|vzdělávací hry|vzdělávání|základní školy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/110460