Název:
Crowdfunding: Co dělá projekt atraktivním?
Překlad názvu:
Crowdfunding: What makes a project desirable?
Autoři:
Navarová, Tereza ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Pavlíček, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Crowdfunding has become a popular option for financing new projects and businesses. The study explores the factors that influence the project's success from the creator's point of view. The analysis of a cross-sectional dataset from one of the most famous czech reward-based crowdfunding platforms HitHit is used to confirm or reject the hypotheses of existing studies from the global scale for the case of the Czech Republic. First, a logistic regression is applied to estimate the effects of the individual factors on the probability of a project being successfully funded. Secondly, the OLS regression is introduced to estimate the effects on the overall percentage of funding of a project in place of the binary variable in the logit model. We find a significant positive relationship between the success and the following factors: a video presence, a creator's location within a large city, a shorter campaign duration, a number of rewards and updates during the campaign, and projects falling into the category education. Several suggestions on future research are presented. 1Crowdfunding se stává čím dál oblíbenější formou financování nových projektů. Tato práce se zaměřuje na faktory ovlivňující úspěšnost projektu z pohledu zakladatele. Analýzou poskytnutých dat jednou z nejznámějších českých crowdfundingových platforem potvrzujeme či odmítáme hypotézy, které jsou zaběhnuté ve studiích zaměřujících se na odměnový crowdfunding v celosvětovém měřítku pro případ České republiky. Nejprve byla použita lo- gistická regrese k zjištění faktorů, které ovlivňují pravděpodobnost úspěšného zafinancovánní projektu. Dále používáme metodu nejmenších čtverců a jako nezávislou proměnnou volíme celkové procento zafinancování namísto stručnější binární proměnné v logit modelu. Nalézáme signifikantně pozitivní vztah mezi úspěchem projektu a následujícími faktory: prezencí videa, zakladatelovou lokací ve větším městě, kratší dobou trvání kampaně, počtem odměn a ak- tualit a projekty v kategorii vzdělání. V závěru nabízíme další možnosti pro budoucí výzkum. 1