Original title:
Vliv sociální odpovědnosti podniků na nábor nových zaměstnanců
Translated title:
The Impact of Corporate Social Responsibility on Recruitment
Authors:
Jouklová, Veronika ; Elster, Fabian (referee) ; Škapa, Stanislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje společenská odpovědnost podniků a související činnosti organizací rozhodování žadatelů o zaměstnání. Zaměřuje se konkrétně na expatrioty. Teoretická část vysvětluje koncept společenské odpovědnosti firem, uvádí definici tohoto konceptu a také vysvětluje pojetí tří pilířů. Dále jsou představeny výzkumy, které byly v této oblasti provedeny spoječně s teoriemi diskutujícími o dopadech CSR na přilákání nových zaměstnanců. Práce dále uvádí primární empirický výzkum, který je zaměřen na to, jak uchazeči o zaměstnání vnímají sociální identitu společnosti a jaký význam hraje v jejich rozhodovacím procesu. Na základě zjištěných poznatků předkládá autor doporučení na použití CSR jako nástroj k přilákání nových zaměstnanců coby alternativu ke zvýšení platu.
The goal of this thesis paper is to find to what extend does Corporate Social Responsibility and related activities of organizations influence the decision-making of applicants for employment. It focuses specifically on expatriates. First, the paper gives an overview of the concept of Corporate Social Responsibility in its theoretical part. It discusses definition of this concept as well as the concept of three pillars. The paper discusses variety of research that has been carried in this area and multiple theories that discuss the effects CSR has on attracting new employees. Second, the paper shows a primary empirical research, which is focused on how employment seekers perceive Corporate Social Identity and what importance it plays in their decision-making process. Based on the findings, the paper makes recommendations for the company as to what alternatives to higher salary they have to use to attract new employee.
Keywords:
CSR; implementace; Společenská odpovědnost; zaměstnanec; CSR; employee; implementation; Social Responsibility
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180674