Original title:
Návrh podchodu pod železniční tratí
Translated title:
Design of subway under the railway line
Authors:
Rotroeklová, Petra ; Nečas, Radim (referee) ; Zich, Miloš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem bakalářské práce je návrh železobetonového podchodu pod železniční tratí. Konstrukce podchodu byla uvažována jako uzavřený rám, který je založený plošně na pružném podloží. V práci byl řešen jeden dilatační celek o délce 11 m z celkové délky 63 m. Pro výpočet účinků zatížení byl použit program Scia Engineer, výkresy byly rýsovány v programu AutoCAD a posouzení s výpočty bylo provedeno pomocí MS Excel a ručně. Konstrukce byla navržena a posouzena dle platných norem na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti.
The object of my bachelor thesis is a plan of reinforced concrete subway under a railway line. The structure of this subway is proposed as a closed frame which is areal estabilished on a flexible subsoil. From the total length of 60 meters there was resolved one dilatation unit with with the total length of 11 meters. For calculation of load impacts was used software Scia Engineer, drawings were draft in AutoCAD program and adjudication with computing was implement by MS Excel and by hand. The evaluation of ultimate limit state and service ability limit state was made in accordance with the codes currently in force
Keywords:
Concrete; design; frame; railway line; reinforced concrete; serviceability limit state; ultimate limit state; Beton; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; návrh; podchod; rámová konstrukce; železobeton
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/179870