Název:
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Překlad názvu:
Mixed builging recycled material for pavement subgrades
Autoři:
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
The Bachelor thesis is focused on the use of mixed building recycled material for pavement subgrades. The theoretical part describes the production and usability of recycled building materials and also the economic evaluation against commonly used natural materials. The main point of the theoretical part is the use of mixed recycled material in the subsoil of roads with increased attention to the use in the active zone of road. It also describes laboratory tests that are important for evaluating the qualities of recycled materials and problematic qualities that can affect the life of a construction work. In a separate chapter, it presents foreign experience with the use of recycled building materials for building transport structures. The practical part verifies the suitability of mixed building recycled material to the active zone of road by tests of the California bearing ratio, soil freezing rate and crushing resistance by Los Angeles.
Klíčová slova:
aktivní zóna; Kalifornský poměr únosnosti; odolnost proti drcení; podloží vozovky; Proctorova zkouška; Směsný recyklát; stavební a demoliční odpad; zkoušení míry namrzavosti; California bearing ratio; capping layer; construction and demolition waste; crushing resistence; frost heave test; Mixed recycled material; Proctor´s test; subgrade of the pavement
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/179829