Original title:
Marketingový výzkum
Translated title:
Marketing Research
Authors:
Jadrná, Michaela ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem spokojenosti zákazníků Kavárna a Bistro termoska s.r.o. ve Velkém Meziříčí. V teoretické části jsou vymezeny marketingové pojmy, externí a interní prostřední podniku a metody marketingového výzkumu. Praktická část práce se zabývá analýzami marketingového prostředí podniku a marketingovým výzkumem spokojenosti zákazníků. V závěru práce jsou podány návrhy vedoucí ke zlepšení současné situace podniku.
This bachelor thesis deals with marketing research of customer satisfaction, of a limited liability company, Kavárna and Bistro termoska s.r.o. in Velké Meziříčí. The theoretical part defines marketing terms, external and internal business environment and methods of marketing research. The practical part deals with the analysis of the marketing environment of the company and marketing research of customer satisfaction. At the end of the thesis, proposals leading to improvement of the current situation of the company are given.
Keywords:
Marketing; marketing mix 7P.; marketing research; PESTLE analysis; Porter´s five forces; the SWOT analysis; Marketing; marketingový mix 7P.; marketingový výzkum; PESTLE analýza; Porterova analýza pěti konkurenčních sil; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/178740