Název:
Simulační analýza nosiče předního kola formulového vozidla
Překlad názvu:
Formula Car Front Wheel Carrier Simulation Analysis
Autoři:
Gach, Jakub ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zaměřuje na zavěšení předního kola, přesněji pak konkrétního prvku, těhlice. Popisuje základní požadavky na konstrukci, rozdělení těhlic, jejich způsob výroby a druhy použitých materiálu. V krátkosti se zmiňuje o topologické optimalizaci a její dvou optimalizačních metodách. Zabývá se rovněž dynamikou jízdy vozidla pro jízdní stavy – stojící vozidlo, brzdění a zatáčení. V praktické části se práce zaměřuje na určení zátěžných účinků na těhlici při výše zmíněných jízdních stavech s využitím MBS softwarů. Ke konci práce jsou pro zatěžování ze strany kola a strany zavěšení nápravy provedeny MKP analýzy napjatosti a deformace, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
This Master’s thesis is focused on the suspension of the front wheel, more accurately for specific part, upright. It describes the basic requirements for construction, distribution of uprights, their method of production and types of materials used. It briefly mentions topology optimization and its two optimization methods. Also deals with vehicle dynamics for driving conditions – standing vehicle, braking and cornering. In the practical part, the work is focused on determining the load effects on the upright during the aforementioned driving conditions using MBS software. At the end of the work, FEM stress and deformation analyses are performed for loading on the wheel side and on the suspension side, which are then compared and evaluated.
Klíčová slova:
jízdní stavy; MKP analýza; Multibody systém; náboj; přední těhlice; zavěšení kola; zátěžné účinky; FEA; Front upright; hub; load effect; Multibody systém; ride states; wheel suspension
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/175567