Original title:
Marketingová strategie
Translated title:
Marketing strategy
Authors:
Kománková, Magdaléna ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření vhodné marketingové strategie na základě analýz vnějšího i vnitřního okolí a vlastního průzkumu pro firmu KOMÁNEK, s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou shrnuty dosavadní teoretické poznatky a základní pojmy marketingu. V druhé části je popsána firma KOMÁNEK, s.r.o., je analyzováno její vnější a vnitřní prostředí pomocí PESTE a SWOT analýzy. Následuje návrhová část, ve které je na základě výsledků navržena vhodná marketingová strategie.
Diploma thesis is focused on creating suitable marketing strategy for the firm of KOMÁNEK, s.r.o. based on external and internal environment analysis and own research. Thesis is divided into two parts. In the first part there is summarized existing theoretical knowledge so far and basic concepts of marketing. In the second part there is a description of the firm KOMÁNEK, s.r.o. and analysis of its external and internal environment using PESTE and SWOT analysis. At the end there are suggestions of marketing strategy based on the results.
Keywords:
Marketing; marketing mix; marketing research; marketing strategy; PESTE analysis; SWOT analysis; Marketing; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový průzkum; PESTE analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177869