Original title:
Informační chování středoškolských učitelů
Translated title:
Information behaviour of secondary school teachers
Authors:
Víchová, Veronika ; Jarolímková, Adéla (advisor) ; Landová, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na informační chování učitelů pracujících na středních školách v okolí Hradce Králové. Výzkum probíhal formou dotazníků a doplňkových rozhovorů, je zaměřen na informační potřeby, zdroje, vyhledávání informací a posuzování jejich relevance učiteli. Výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Šetření je doplněno porovnáním se zahraničními výzkumy podobného zaměření. Výzkum ukázal, že středoškolští učitelé si jsou vědomi svých informačních potřeb a umí je uspokojit, často ale naráží na problém nedostatku času. Klíčová slova: Učitel, střední škola, informační potřeby, informační chování, průzkum, dotazníkový průzkum, pedagogika, rozhovorThis thesis focuses on information behaviour of secondary school teachers in Hradec Králové area. The research is orientated at information needs, sources, searching and evaluation of information relevance by teachers. Survey includes quetionnaires and interviews. Results are compared with other research in the similar field of study. The research showed that secondary school teachers know their information needs, are able to satisfy their information needs. But they have often problems with lack of time. Key words: Teacher, secondary school, information needs, information behaviour, survey, quetionnaire, education, interview
Keywords:
teacher|secondary school|information needs|information behaviour|survey|questionnaire|education|interview; učitel|střední škola|informační potřeby|informační chování|průzkum|dotazníkový průzkum|pedagogika|rozhovor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/108299