Original title:
PŘÍSTUP PEDAGOGŮ K ŽÁKŮM S ADHD SYNDROMEM VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
Translated title:
TEACHERS' APPROACH TO STUDENTS WITH ADHD SYNDROME IN BASIC SCHOOL
Authors:
Kudličková, Dagmar ; Komárková, Tereza (advisor) ; Tvrzová, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se zabývám přístupem pedagogů k dětem s ADHD syndromem ve výuce na 1. stupni ZŠ. V první, teoretické, části této práce se zabývám vysvětlením pojmů, které se vztahují k problematice a tvoří základ práce. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v druhé, praktické, části, v níž se zajímám o to, zda učitelé vnímají žáky s ADHD syndromem jinak, přistupují k nim s předsudky či negativně, na výuku se speciálně připravují apod. Pro svou práci jsem si vybrala kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polo-strukturované rozhovory. Zvolila jsem si pět pedagogů, žen, které učí na 1. stupni (1 - 5. třída).In my work I deal with Teachers ' approach to students with ADHD syndrome at Primary school. In the first, theoretical part of this thesis I deal with the explanation of terms that relate to the problem and form the basis of the work. These theoretical knowledge are applied in the second, practical, part where I am interested in if the teachers perceive their pupils with ADHD syndrome differently, approching them with prejudices or negatively, especially preparing for teaching etc. For my work I have chosen qualitative research which deals with the problem in more detail, especifically semi-structured interview. I asked five teachers, women, who teach from 1st to 5th grade.
Keywords:
ADHD|approach|pedagogue|primary school|student; ADHD|pedagog|přístup|rodina|základní škola|žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107727