Original title:
Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení
Translated title:
The Use of Foreign Languagues in Advertising and its Influence on Advertising Message Perception
Authors:
Dvořák, Dominik ; Klabíková Rábová, Tereza (advisor) ; Schneiderová, Soňa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] DVOŘÁK, Dominik. Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení. Praha, 2019. 45 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra marketingové komunikace a PR. Vedoucí diplomové práce PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. Abstrakt Práce zkoumá, jaký vliv má používání cizích jazyků v reklamní komunikaci na percepci reklamního sdělení napříč různými produktovými segmenty. Snaží se odpovědět na otázku, zda je ve všech případech přínosné půjčovat si výrazy z cizích jazyků, anebo je efektivnější pracovat s rodným jazykem cílové skupiny. V teoretické části autor uvádí historický, jazykovědní a socio-psychologický kontext problematiky míšení jazykových kódů. V praktické části následně představuje kvalitativní výzkum metodou ohniskové skupiny - moderovaný skupinový rozhovor nad 6 dvojicemi reklamních vizuálů, obsahujících originální cizojazyčnou a kompletně počeštěnou variantu. Zjištěné výsledky vypovídají o tom, že příjemci reklamy vnímají produkt jako více exkluzivní a jedinečný pouze v případě, kdy použití cizího jazyka v reklamě odpovídá celkovému positioningu produktu a značky. Naopak pouhé použití izolovaného cizího slova bez zasazení do kontextu cizí kultury působí na příjemce matoucím a...DVOŘÁK, Dominik. Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení. Praha, 2019. 45 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra marketingové komunikace a PR. Vedoucí diplomové práce PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. Abstract The thesis explores the use of foreign languages in advertising communication and its influence on advertising message perception. It investigates the question if it's beneficial to borrow words and phrases from foreign languages or whether it's more effective to use solely the native language. In the theoretical part the author shows the historical, linguistic and socio-psychological context of commercial language code-mixing. In the practical part he introduces the qualitative research method of the focus group using 6 pairs of advertisement visuals, containing both the original foreign version and a version entirely adapted to the Czech language. It turns out that the customer's interest in the product can be increased if the foreign language application is aligned with the entire positioning of the product or brand. Its use can give the product a certain feel of uniqueness or exclusiveness. Contrarily, an isolated use of a foreign word without any context of a...
Keywords:
advertising discourse; advertising message; advertisment perception; code-mixed commercial language; foreign words; cizí jazyk; míšení jazykových kódů; percepce reklamy; reklamní diskurz; reklamní sdělení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107375