Original title:
Komparace efektivity online reklamních kanálů na příkladu prodeje tištěné kuchařky
Translated title:
Comparison of the effectiveness of online advertising channels demonstrated on an example of printed cookbook sale
Authors:
Novák, Petr ; Máchová, Eva (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá komparací efektivity reklamních nástrojů dostupných on-line. Teoretická část se zabývá charakteristikou v práci zkoumaných reklamních kanálů a představuje nástroj pro měření návštěvnosti Google Analytics společně s jeho funkcemi umožňujícími hlubší porozumění zásluhovosti různých zdrojů návštěvnosti na provedených konverzích. V praktické části jsou srovnávány placené reklamní kanály - Sklik, Google Adwords a Facebook reklamy a organické výsledky vyhledávání. Práce zkoumá chování uživatelů na webových stránkách, s důrazem na efektivitu kampaní vyjádřenou ukazateli konverznosti. Pomocí segmentace jsou komparovány dosažené výsledky podle věkové skupiny, lokality či pohlaví. V závěrečném vyhodnocení zasazuje autor výsledky zkoumání do celkového kontextu s důrazem na provázanost jednotlivých marketingových aktivit a analýzu vlivů, které hrají ve vyhodnocování efektivity roli.This bachelor thesis deals with a comparison of the effectiveness of advertising tools available online. The theoretical part addresses characteristic features of the work of the advertising channels studied and presents the Google Analytics traffic measurement tool, along with those functions that allow a deeper understanding of the equivalence of different sources of traffic on the conversions performed. The practical part compares paid advertising channels - Sklik, Google Adwords and Facebook ads - with the organic search results. The thesis explores user behaviour on websites, with an emphasis on the effectiveness of the campaign as expressed by conversion indicators. Using segmentation, the results obtained are compared in terms of age group, location, gender or the type of device used. In the final evaluation, the author places the results of the research into an overal context, emphasising the interplay between different marketing activities and analysing the influences which play a role in the effectiveness evaluated.
Keywords:
advertising channel; Adwords; attribution model; conversion rate; CTR; display advertising; Facebook advertising; segmentation; Sklik; Adwords; atribuční model; CTR; display reklama; Facebook reklama; konverzní poměr; reklamní kanál; segmentace; Sklik
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/107233