Název:
Komparativní analýza komunikace vybraných českých veřejných univerzit prostřednictvím sociální sítě Facebook
Překlad názvu:
Comparative analysis of communication of selected Czech public universities via social network Facebook
Autoři:
Fikejzová, Michaela ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou oficiálních stránek vybraných českých veřejných univerzit na Facebooku za období prosinec 2018 - březen 2019. Mezi vybrané subjekty patří Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravská univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové. Cílem práce je zjistit, jaký obsah univerzity na Facebooku publikují a v jaké míře se jim daří podnítit své sledující k aktivitě. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou sociálních médií a jejími komunikačními specifiky, dále je zde představena sociální síť Facebook a její působení v českém prostředí. Další část teoretické kapitoly se věnuje přijetí marketingového přístupu a jeho specifikům v oblasti terciárního vzdělávání. Poté je věnována podkapitola přímo komunikaci univerzit na sociálních sítích. V metodologické části je charakterizována výzkumná metoda, kvantitativní obsahová analýza, a její parametry užité v empirické části této bakalářské práce. Empirická část je věnována analýze dat získaných z oficiálních stránek univerzit na Facebooku. Nejprve jsou analyzovány univerzity jako samostatné subjekty, dále je provedena shrnující analýza všech získaných dat.The bachelor thesis deals with a content analysis of the official Facebook pages of selected Czech public universities for the period of December 2018 - March 2019. The selected subjects are following: Jan Evangelista Purkyně University in Usti nad Labem, University of Ostrava, Tomas Bata University in Zlin, University of West Bohemia in Pilsen and University of Hradec Kralove. The aim of this thesis is to determine what type of content the universities publish on their Facebook pages and to what extent they manage to encourage their followers to interact with given content and to spark conversation. In theoretical part, the thesis deals with the characteristics of social media and its communication specifics, as well as the social network Facebook and its role in the Czech context. The theory further focuses on the adoption of the marketing approach and its specifics in the field of tertiary education, followed by subchapter directly dedicated to the communication of universities via social networks and its effects. In the metodological part there is a characterization of the research method, quantitative content analysis, and its parameters used in the empirical part of this thesis. In the empirical part, there is the analysis of data obtained from the official Facebook pages of the...
Klíčová slova:
branding univerzit; Facebook; marketing vysokých škol; obsahová analýza; online komunikace; sociální média; sociální síť; univerzita; content analysis; Facebook; marketing of higher education; online communication; social media; social network; university; university branding