Název:
Role sociálních sítí v univerzitním vzdělávání
Překlad názvu:
The role of social media in university education
Autoři:
Filipová, Ludmila ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Internacionalizace vysokého školství vytváří konkurenční prostředí mezi univerzitami. Mnoho univerzit proto implementuje marketingové techniky ve svém řízení a využívá sociálních sítí k oslovení potenciálních studentů i studentů stávajících. Sociální sítě jsou totiž komunikačním kanálem obousměrné komunikace a jsou efektivním nástrojem vztahového marketingu, který je vhodný pro budování komunit, podporování loajality zákazníků i rozvíjení pozitivního chování. Cílem práce je prozkoumat využívání sociální sítě Facebook univerzitami, analyzovat komunikovaná témata, způsob jejich prezentace a vyvolanou odezvu od studentů. Celkem bylo analyzováno 510 příspěvků z 19 univerzitních profilů. Autorka využila metodu obsahové analýzy pro identifikaci komunikovaných témat a formátů příspěvků. Výsledky ukázaly, že univerzity se svou komunikací zaměřují na budování komunity stávajících studentů. Největšího zájmu sledujících se dostává tématu historických událostí a zpráv a novinek. Jako nejefektivnější formát příspěvku se ukázal být obrázek, nejméně efektivní jsou externí odkazy. Následná rozptylová analýza ukázala, že existuje významný rozdíl mezi jednotlivými univerzitními profily a engagementem - velikost instituce má vliv na míru engagementu. Pro větší instituce nejsou sociální sítě vhodné, jsou-li vedeny za...The internationalization of higher education creates a competitive environment among universities. To engage in these emulous fields, many universities therefore implement marketing strategies in their management and use social media to reach potential and current students. Social media are an effective relationship marketing tool suitable for building brand communities, support customer loyalty, and enhance positive behavior development among students. The aim of this thesis is to explore the use of Facebook by universities in the Czech Republic, to analyze communicated topics, the way they are presented and the response they receive from students. A total of 510 Facebook post from 19 university profiles has been analyzed. The author used the method of content analysis to identify communicated topics and post types. The results show that universities assign to the social media a "role" of community building. The greatest interest of the students received the category of historical events and the category of news. The most effective post format was the picture, the least effective were links to external websites. Analysis of variance further showed that there is a significant difference between individual university profiles and their proportional engagement and that the size of the institution is...
Klíčová slova:
Facebook; Marketing na sociálních sítích; Marketing vysokých škol; Obsahová analýza; Sociální sítě; Terciární vzdělávání; Content analysis; Facebook; Higher education; Higher education marketing; Social media; Social media marketing