Original title:
Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací
Translated title:
Practicing self care activities for school age children with mental retardation
Authors:
Stříbrná, Kristýna ; Valešová Malecová, Barbara (advisor) ; Němec, Zbyněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Stříbrná, K. Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. Bakalářská práce se zabývá problematikou nácviku sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Práce obsahuje vymezení pojmů mentální retardace a aktivit každodenního života s důrazem na sebeobsluhu. Cílem bakalářské práce je vytvořit vzdělávací plán pro konkrétní dívku se středně těžkou mentální retardací, který je zaměřený na nácvik sebeobslužných činností, který by bylo možné aplikovat v praxi.Stříbrná, K. Training of self-service activities in children of younger school age with mental retardation. Bachelor thesis. Prague: Department of Special Education, Faculty of Education, Charles University in Prague. Supervisor: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. The bachelor thesis deals with the problem of self-service training in children of younger school age with mental retardation. The work contains definitions of mental retardation and activities of everyday life with an emphasis on self-care. The aim of the bachelor thesis is to create an educational plan for a particular girl with moderate mental retardation, which is focused on the practice of self-service activities that could be applied in practice.
Keywords:
educational plan; health handicap; mental retardation; self-help; mentální retardace; sebeobsluha; vzdělávací plán; Zdravotní znevýhodnění
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/106243