Název:
Využití zprostředkovaného učení v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Use of mediated learning in the development of communication skills of preschool children
Autoři:
Klausová, Markéta ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje využití zprostředkovaného učení u dětí v předškolním věku zaměřeného na oblast rozvoje komunikačních schopností. Práce se věnuje teoretickým poznatkům z oblasti předškolního vzdělávání, především jeho obsahu a dokumentům, které ho vymezují. Popisuje vývoj dítěte předškolního věku, včetně vývoje řeči, a představuje také druhy narušení komunikační schopnosti. Práce se dále zaměřuje na zprostředkované učení, jeho zásady, cíle a využití a na teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. Nakonec přibližuje program Feuersteinova instrumentálního obohacování, který je hlavní součástí výzkumného šetření. Cílem práce je analyzovat využití programu Feuersteinova instrumentálního obohacování v oblasti rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku.Thesis deals with the use of mediated learning experience in the focus on the communication skills of preschool children. Thesis follows up the theoretical knowledges of preschool education especially content of it and related to main documentes. Thesis describes the development of child in preschool age and describes the speech development and speech impairments. Thesis is focused on the mediated learning experience, its principles, goals and also on the theory of structural cognitive modifiability. In the last part of thesis is describede the program of Feuerstein instrumental enrichment, which is the main part of the research. The goal of thesis is to analysed the use of the Feuerstein instrumental enrichment program in the focus on development of preschool children's communication skills.
Klíčová slova:
dítě předškolního věku; Feuersteinovo instrumentální obohacování; předškolní vzdělávání; rozvoj komunikačních schopností; zprostředkované učení; development of communication skills; Feuerstein instrumental enrichment; mediated learning experience; preschool child; preschool education