Název:
Zapojení Ozobotů do výuky algoritmizace a informatického myšlení
Překlad názvu:
Engagement of Ozobots in teaching algorithmization and computer science thinking
Autoři:
Yaghobová, Anna ; Forstová, Lenka (vedoucí práce) ; Töpfer, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V současné době je velkým trendem využívat při výuce informatiky různé výukové roboty. Cílem práce je představení ()zobota jako výukové pomůcky včetně připravených úloh a metodických materiálú. Nejedná se o kompletní sbírku úloh, ale spíše o typové úlohy na jednotlivé problémy spojené s výukou algoritmhace. Cloh je celkem dvanáct, šest. zaměřených na programování Chobota pomocí barevných OzoKódtí na papír a šest. zaměřených na programování ()zobota v editoru kódu Ozol3lockly. Úlohy jsou určené spíše pro 2. st.upe:řl základní školy, případně pro nižší stupeii víceletých gymnázií.Presently, there is a significant tendency of using educational robotics in Computer Science classes. The main purpose of my thesis is a.n introduction of Ozobot as a. tool for education. Va.rious excercises and methodical materials are also included. \Ve are not dealing with a full collection of excercises rather with samples concerning individual problems connected with algorithm educat.ion. Overally, t.here is twelve examples. Six oť them are ťocnsed on programming Ozobot with use oť colorťul OzoCodes on paper. The remaining six examples are ťocused on programming Chobot using special code editor OzoDlockly. l'vientioned excercises are int.eded for upper grades of Element.ary school and :diddlc school respectivcly.
Klíčová slova:
algoritmizace; didaktika; ozobot; robot; výuka informatiky; algorithmization; computer science education; didactics; ozobot; robot; teaching methods