Název:
Vliv školské legislativy z roku 2016 na chod ZŠ Práčská
Překlad názvu:
Influence school legislation from 2016 to process Primary School Práčská
Autoři:
Gregarová, Jana ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou současného školství. Rozebírá novou školskou legislativu a její vliv na chod základních škol, zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona. Seznamuje s historií a vývojem speciálního školství. Upozorňuje na důležitou úlohu školních poradenských institucí, které mají zásadní význam pro stanovení podpůrných opatření a zařazování žáků do vzdělávacích institucí. Popisuje nejčastější diagnózy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nejdůležitější body současné školské legislativy. Praktická část představuje ZŠ Práčská, na které byl proveden průzkum. Byla použita metoda analýzy dokumentů, pro kterou byla použita technika dlouhodobého záznamu, a kvalitativní výzkum s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Závěrečná část práce je věnována hodnocení vlivu novely školského zákona a jejího dopadu na ZŠ Práčská.This bachelor work deals with problematics of Czech modern education. It describes a new scholastic legislation and its influence on the operation of a primary school, established along §16 par. 9 Education Act. This work acquaints with history and development of special education. It work highlights an important role of school advisory institutions, which have a fundamental importance for assessment of support measures and placing pupils to educational institutions. The bachelor work describes the most common diagnoses of pupils with special educational needs and the most important points of the current scholastic legislation. The practical part of the bachelor work introduces the primary school Práčská, on which the research was made. I used a method of document analysis, for which was used a technique of long-term report, and a method of qualitative research with a technique of semi-structured interview. The final part of this work is dedicated to evaluation of the new scholastic legislation's influence and its impact on the primary school Práčská.
Klíčová slova:
Jednodruhové třídy; legislativa; lehké mentální postižení; podpůrná opatření; přípravná třída; speciálně vzdělávací potřeby; spádová škola; ZŠ hlavního proudu; školní poradenské zařízení; legislation; light mental retardation; onetype classes; originally school; preparátory class; primary school of basic stream; scholastic advisory institutions; special education needs; support proceeding