Original title:
Marketingový výzkum image značky RunCzech
Translated title:
Marketing research of RunCzech brand image
Authors:
Martincová, Andrea ; Voráček, Josef (advisor) ; Crossan, William Morea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum image značky RunCzech Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím výzkumu analyzovat image značky RunCzech na českém trhu a zároveň ji porovnat s identitou značky. Výsledky poskytnou námět ke zlepšení image. Metody: Tato práce využívá metodou rozhovoru a metodu elektronického dotazování. Při setkání s marketingovou ředitelkou značky RunCzech byl použit rozhovor. Data získaná z rozhovoru posloužila k identifikování identity značky a informací o tom, jakou image chce značka na trhu mít. Metoda elektronického dotazování bude použita k analýze současné image značky RunCzech a tyto výsledky porovnám s identitou značky. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že image značky je velmi pozitivní. Skvělých výsledků dosáhla především osobnost značky. Byla popisována mnoha vynikajícími vlastnostmi. Značka je vnímána jako úspěšná, kvalitní, moderní, známá a inovativní. Služba značky (pořádání vytrvalostních závodů) je také velmi pozitivně vnímána. V průběhu analýzy image značky jako symbolu jsem odhalila nesouhlas s frází sloganu. Respondenti si přejí slogan v českém jazyce a nesouhlasí s významem fráze. Klíčová slova: identita značky, image značky, marketingový výzkum, RunCzechTitle: Marketing research of RunCzech brand image Objectives: The aim of this work is to analazye through research the image of brand RunCzech.on czech market and to compare it with brand identity. Results will provide suggestions for improvement RunCzech brand image. Methods: This bachelor thesis uses the method of interview and the method of electronic questioning. The method of interview was used during the meeting with marketing director of RunCzech brand. The data acquired from the interview helped to identify the identity of the brand and the information about desired image on the market. The method of electronic questioning will be used for analysing current image of brand RunCzech and I will compare the results with brand's identity. Results: The results of research show that the brand has very positive image. Its personality had the greatest results, brand was described with many excellent traits. Brand was perceived as successful, high-quality, modern, popular and innovative. Brands service (organising long-distance races) is also very well perceived. In the process of analysing the image of brands symbol I discovered disagreement with the phrase of its slogan. Respondents desire slogan in Czech language and they don't agree with the meaning of the phrase. Keywords: brand identity, brand...
Keywords:
brand image; brand itentity; marketing research; RunCzech; identita značky; image značky; marketingový výzkum; RunCzech
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/105953