Original title:
FEM evaluation of bearing capacity of multilayer railway substructure
Translated title:
MKP analýza únosnosti vícevrstvého železničního podloží
Authors:
Jiroušek, Ondřej ; Kunecký, Jiří ; Jíra, J. ; Horníček, L. Document type: Papers Conference/Event: Současnost a budoucnost dopravy, Praha (CZ), 2008-05-12 / 2008-05-13
Year:
2008
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Numerical investigation of bearing capacity of railway substructure using finite element method and laboratory experiments is presented. A set of parametric FE models is built and unified approach for assessment of bearing capacity of the construction presented. Results are presented in terms of design graphs, where for every type of substructure design resulting bearing capacity is evaluated. Presented methodology is easily extensible for reinforcing effects of layer inclusion, geogrid placement or use of cemented layers.Numerická analýza únosnosti železničního spodku za použití metody konečných prvků a ověřování pomocí laboratorních experimentů. Série parametrických MKP modelů je prezentována společně s unifikovaným přístupem ke stanovení únostnosti konstrukce žel. spodku.
Keywords:
bearing capacity; finite element method; railway ballast; substructure Project no.: CEZ:AV0Z20710524 (CEP), FP-031515 Funding provider: evropská komise Host item entry: Současnost a budoucnost dopravy, ISBN 978-80-01-04056-0
Institution: Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0164599