Název:
FEM evaluation of bearing capacity of multilayer railway substructure
Překlad názvu:
MKP analýza únosnosti vícevrstvého železničního podloží
Autoři:
Jiroušek, Ondřej ; Kunecký, Jiří ; Jíra, J. ; Horníček, L. Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Současnost a budoucnost dopravy, Praha (CZ), 2008-05-12 / 2008-05-13
Rok:
2008
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Numerical investigation of bearing capacity of railway substructure using finite element method and laboratory experiments is presented. A set of parametric FE models is built and unified approach for assessment of bearing capacity of the construction presented. Results are presented in terms of design graphs, where for every type of substructure design resulting bearing capacity is evaluated. Presented methodology is easily extensible for reinforcing effects of layer inclusion, geogrid placement or use of cemented layers.Numerická analýza únosnosti železničního spodku za použití metody konečných prvků a ověřování pomocí laboratorních experimentů. Série parametrických MKP modelů je prezentována společně s unifikovaným přístupem ke stanovení únostnosti konstrukce žel. spodku.
Klíčová slova:
bearing capacity; finite element method; railway ballast; substructure Číslo projektu: CEZ:AV0Z20710524 (CEP), FP-031515 Poskytovatel projektu: evropská komise Zdrojový dokument: Současnost a budoucnost dopravy, ISBN 978-80-01-04056-0
Instituce: Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0164599