Název:
Návrh ražby a primárního ostění Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov
Překlad názvu:
Design of excavation and primary lining of the Dřevnovický tunnel at the construction of high-speed railway connection Brno - Přerov
Autoři:
Bastl, Jiří ; ING, Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh primárního zajištění výrubu Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov. Práce se dále zabývá návrhem vhodné metody ražby tunelu, členěním samotného výrubu, návrhem optimální technologie výstavby a osnovou geotechnického monitoringu. K vytvoření numerických modelů dvou příčných řezů Dřevnovického tunelu byl použit program Plaxis 2D, který je založen na metodě konečných prvků. Na základě výstupů získaných z MKP analýzy, byl proveden návrh a statický výpočet primárního ostění.
This master thesis deals with a design of a Drevnovice tunnel primary lining at planned high speed rail corridor connecting Brno and Přerov. The whole design as well as defining of the most suitable tunnel excavation method are described. Thesis also contains a breakdown of the excavation, construction technology and the scheduling of geotechnical monitoring procedures. The Plaxis 2D program, based on the finite element method, was used to create numerical models of two cross sections of the Dřevnovice tunnel. Based on mathematical modeling outputs, a static calculation of the primary lining was calculated.
Klíčová slova:
Dřevnovický tunel; nová rakouská tunelovací metoda (NRTM); numerické modelování; Plaxis 2D; Dřevnovce tunnel; new austrian tunnelling method (NATM); numerical modelling; Plaxis 2D
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/137884