Název:
Návrh ocelobetonové obloukové lávky přes řeku Svratku
Překlad názvu:
Design of steel-concrete arch structure of footbridge over the river Svratka
Autoři:
Vraňanová, Veronika ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem diplomové práce byl návrh nosné konstrukce obloukové lávky před řeku Svratku. Lávka je o jednom poli s rozpětím 52,5 m. Nosná konstrukce je tvořena dvojicí trámů zavěšených na dvojici k sobě skloněných oblouků. Mostovka je spřažená s ocelovými příčníky. Model konstrukce byl proveden ve výpočetním programu Dlubal RFEM 5.07. K posouzení jednotlivých prvků nosné konstrukce byl použit program Microsoft Excel. Ve výpočtech bylo uvažování se zatížením větrem, pohybem chodců a jejich vlivem na dynamiku konstrukce. Při návrhu byly rovněž zohledněny fáze výstavby. Ve statickém výpočtu byly provedeny posudky spřaženého průřezu, hlavních nosníků ocelové konstrukce, systémových táhel, vybraných spojů na konstrukci a také byl proveden návrh ložisek a mostního závěru. Na závěr byla zpracovaná výkresová dokumentace a technická zpráva, dle zadaného rozsahu. Posouzení a návrh konstrukce byl proveden dle platných norem.
The main goal of this diploma thesis was to project a design of arch bridge‘s framework over the Svratka river. This single-span bridge has the span of 52,5m. The framework is constructed from a pair of beams, suspended from the pair of beams bent towards each other. The bridge deck is coupled with steel crosspieces. The construction design was executed in computing programme Dlubal RFEM 5.07. The individual components of the framework were assessed in Microsoft Excel. The calculation considered the load of wind and pedestrians’ movement and their effect on the dynamics of the construction. The phases of development were also considered. Assessments of coupled cross-section, main beams of steel construction, tension systems and selected construction joints were executed in a static calculation. Moreover, a design of a bearing and a bridge plug joint. Finally, a drawing documentation and a final report were prepared in regards with the requirements. The construction design and its assessment were executed according to valid standards.
Klíčová slova:
ložisko; lávka; mezní stav únosnosti; oblouková konstrukce; RFEM; spřažený průřez; stabilita; stabilitní analýza; trám; vnitřní síly; zatížení; arch construction; beam; bearing; bridge; coupled cross-section; internal force; limiting state of load capacity; loading; RFEM; stability analysis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/137579