Original title:
Motivace v hodinách dějepisu a dopad alternativních metod normativního hodnocení na prospěch žáků
Translated title:
Motivation in history lessons and the impact of alternative methods of normative evaluation upon the school results of students
Authors:
Suchopárová, Lucie ; Mikeska, Tomáš (advisor) ; Parkan, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá otázkou motivace v hodinách dějepisu na základní škole. Zpracovává obecné psychologické motivy školní motivace aplikované na hodiny dějepisu. Propojuje teorii s praxí na základě vlastního výzkumu na základní škole. Pokládá otázku, jestli možnost opravy dokáže motivovat žáky v dalším studijním úsilí a jaké další podněty dokáží nejvíce ovlivnit tuto motivací, která se projeví zřetelně v normativních hodnocení.The aim of the thesis is to reveal general motives of motivation used in history lessons in elementary schools. The thesis connects the theory and practice based on investigation in elementary school and deals with a resit as sufficient motivation and other impulses that affect the motivation shown in normative evaluation.
Keywords:
alternative methods; effort; elementary school; motivation; normative evaluation; psychology of motivation; resitting exams; school results; success; teaching effectiveness; testing; alternativní metody; efektivita výuky; motivace; normativní hodnocení; oprava výsledků; psychologie motivace; snaha; testování; základní škola; úspěch; školní prospěch
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/104083