Original title:
Srovnání marketingových strategií leteckých společností na českém trhu
Translated title:
Comparision of airlines marketing strategies on the Czech market
Authors:
Presslová, Lucie ; Král, Petr (advisor) ; Máchalová, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je členěna do 5 kapitol. V první kapitoje je obecně popsán marketing služeb a současná situace letecké sopravy na českém trhu. Další kapitoly pojednávají o historii, SWOT analýze a o marketingových strategiích nízkonákladových leteckých společností, Lufthansy a ČSA. V poslední, 5. kapitole je provedeno srovnání výše uvedených leteckých společností podle marketingových strategií a podle Skytrax Research a nastíněn jejich budoucí vývoj.This thesis is divided into 5 chapters. In the fist chapter is generally described marketing of services and contemporary situation of air transport on the Czech market. Next chapters discuss the history, SWOT analysis and marketing strategies of low cost carriers, Lufthansa and ČSA. In the last, fifth chapter, is accomplished the comparison of the above-mentioned airlines according to their marketing strategies and Skytrax Research and is forshown the future development.
Keywords:
comparison; low cost carriers; Lufthansa; marketing of services; marketing strategies; ČSA; Lufthansa; marketing služeb; marketingové strategie; nízkonákladové letecké společnosti; srovnání; ČSA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7910