Název:
Měření nerovností povrchů vozovek geodetickými metodami
Překlad názvu:
Pavement Roughness Measurement with Use Geodetic Methods
Autoři:
Gašparík, Michal ; Bárta,, Ladislav (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Predmetom riešenia diplomovej práce je meranie nerovností povrchov vozoviek alternatívnym spôsobom zberu a vyhodnotenia dát geodetickými metódami. V úvode je prehľad o súčasnom stave používaných metód merania nerovností. Vlastná práca sa venuje zberu dát s využitím pasívneho odrazu laserového diaľkomera, laserového skenera a neistotám, ktoré vznikajú pri meraní na živičných a cementobetónových povrchoch. Cieľom práce je formulácia postupu zberu dát, stanovenie neistôt v procese merania, vyhodnotenie nerovností povrchu vozoviek v súvislosti s normou ČSN 73 6175 a ich vhodná grafická interpretácia. Na základe analýzy presnosti použitých metód je vyhodnocovaná ich použiteľnosť v porovnaní s metódou merania nerovností latou.
The issue of this diploma thesis is measurement of pavement roughness with an alternative means of data acquisition and evaluation by geodetic methods. In the beginning there is an overview of current state of actual roughness measurement methods. The main work is concerned with data acquisition with passive reflection of the laser rangefinder and laser scanner and standard deviations that arise in measuring on asphalt and concrete road surfaces. The aim of the work is to formulate the process of data acquisition, specification of standard deviations in the process of measuring, evaluation of pavement roughness according to ČSN 73 6175 standard, and their applicable graphic interpretation. Based on the analysis of accuracy of the methods applied, their usefulness is evaluated in comparison with the straightedge test.
Klíčová slova:
geodetické meranie; nerovnosti povrchu vozovky; pasívny odraz; geodetic measurement; passive reflection; pavement roughness
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/136879