Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Original title:
Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Translated title:
Information education of distance students in academic libraries of public universities in the Czech Republic
Authors:
Sýkora, Rudolf ; Landová, Hana (advisor) ; Zadražilová, Iva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje informačnímu vzdělávání studentů distančního a kombinovaného studia na veřejných vysokých školách v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části práce jsou představeny pojmy související s informačním vzděláváním, charakterizován systém vysokoškolského vzdělávání v České republice a popsána specifika distanční a kombinované formy studia. Teoretická část dále obsahuje kapitolu o informačním vzdělávání studentů distanční formy studia v zahraničí. Praktická část práce popisuje výzkum vzdělávacích aktivit pro studenty distančního/kombinovaného studia na českých veřejných vysokých školách. Výzkum měl formu dotazníkového šetření a obsahové analýzy dokumentů jednotlivých vysokoškolských knihoven. Závěr práce obsahuje shrnutí získaných poznatků a doporučení na zlepšení.This diploma thesis deals with information education of students of distance and combined study at public universities in the Czech Republic. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The first part of the thesis introduces concepts related to information education, characterizes the system of higher education in the Czech Republic and describes the specifics of distance and combined form of study. The theoretical part also contains a chapter on information education of distance learning students abroad. The practical part describes the research of educational activities for students of distance / combined study at Czech public universities. The research forms used in the thesis are questionnaire survey and content analysis of the documents of individual colleges of libraries. The conclusion of the paper contains a summary and recommendations for improvement.
Keywords:
information education|academic library|combine education|distance education|public universities|distance education librarian|embedded librarian; informační vzdělávání|vysokoškolská knihovna|kombinované studim|distanční studium|veřejné vysoké školy|knihovník pro distanční vzdělávání|integrovaný knihovník
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103795