Original title:
Všední den školy a rodiny z hlediska zdravého životního stylu
Translated title:
Ordinary Day at School and in the Family in Terms of a Healthy Lifestyle
Authors:
Kopecká, Tereza ; Lorenzová, Jitka (advisor) ; Sedláčková, Daniela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je pohled na všední den z hlediska zdravého životního stylu v rodině a ve škole u žáka mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá popisem základních termínů, dále se věnuje vývojové fázi žáka mladšího školního věku a jakou roli na jeho zdravý životní styl má škola a rodina. Cílem empirické části je zanalyzovat žákův všední den z hlediska zdravého životního stylu. Pomocí výzkumných otázek bylo zjištěno, s jakými problémy se potýká žák během všedního dne v oblastech stravování, volný čas a psychohygienických návyků. Na základě těchto zjištění byly vytvořena jistá doporučení pro zlepšení tohoto stavu.The theme of the thesis is the view of the day-to-day life in terms of healthy lifestyle in the family and in the school, specifically focusing younger school age pupils. The theoretical part of this work deals with the description of the basic terms, it also deals with the development stage of the pupil of the younger school age and what role plays the school and the family in his healthy lifestyle. The aim of the empirical part is to analyse the pupil's daily life in terms of healthy lifestyle. Using research questions, it has been identified which problems the pupil faces during the day in terms of eating, leisure and in psychohygienic areas. Based on these findings, recommendations have been proposed to improve this status.
Keywords:
healthy lifestyle|family|school|elementary school|education|spare time|health|qualitative research; zdravý životní styl|rodina|škola|první stupeň ZŠ|výchova|volný čas|zdraví|kvalitativní výzkum
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/103322