Original title:
Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku chemie online
Translated title:
Qualitative analysis and making of online educational videos for teaching chemistry
Authors:
Burjánek, Vít ; Teplý, Pavel (advisor) ; Šmejkal, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku che popisuje, jaké je postavení vzdělávacího videa v rámci vzdělávacích pomůcek, vzdělávání celkově, proč a jak k výuce využívat právě video. Nejdříve provedena rešerše zahraničních zdrojů. Z té vychází seznam kritérií a doporučení pro zvýšení efektivity vzdělávacího využitím kritérií analyzována a z českých vzdělávacích kanálů, vybraných pomocí klíčových slov z úseků učiva, které činí žákům potíže. Na základě analýzy a seznamu doporučení bylo vytvořeno video, zabývající se chemickou tématikou.The thesis Qualitative analysis and making of online educational videos for teaching chemistry elaborates on the position of educational video in the field of educational tools and education generally. A theoretical research of international academic resources was conducted and the results were used to create a set of criteria and suggestions to increase the effectivity of an educational video. These were later used as a basis for analysis of various Czech educational video channels selected using key words from topics that students often find confusing or difficult. All the information gathered was then used to create a video focused on a selected chemistry topic.
Keywords:
Educational video; self-eduaction; Teaching chemistry; YouTube; samostudium; Vzdělávací video; výuka chemie; YouTube
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/102365