Název:
Developing Intercultural Communicative Competence through Reading Witi Ihimaera's The Whale Rider
Překlad názvu:
Developing Intercultural Communicative Competence through Reading Witi Ihimaera's The Whale Rider
Autoři:
Míková, Barbora ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis concerns the development of intercultural communicative competence (ICC) through reading a work of postcolonial literature (The Whale Rider by Witi Ihimaera, 2005) in an English class. The theoretical part explains notions such as intercultural communicative competence and culture. It also describes the benefits of reading in ELT. The practical part presents a project consisting of altogether twelve lessons dedicated to reading The Whale Rider. The aim of the project is to support the pupils' development of ICC, make them aware of other English-speaking cultures than just the traditionally presented ones and, last but not least, to develop their language skills. The outcome of the project is, besides the expected raised level of ICC, which is, however, hard to measure, a poster about Maori culture realized by the pupils. KEY WORDS intercultural communicative competence, postcolonial literature, reading, English language teaching, The Whale RiderTato diplomová práce se zabývá rozvojem interkulturní komunikační kompetence (dále IKK) četbou díla z postkoloniální literatury (Pán velryb od Witi Ihimaera, 2005) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část práce podává vysvětlení pojmů jako je interkulturní komunikační kompetence nebo kultura. Také popisuje přínosy čtení v hodinách anglického jazyka. Praktická část práce představuje projekt, který se skládá z celkem dvanácti hodin věnovaných četbě Pána velryb. Cílem projektu je podpořit rozvoj IKK u žáků, zvýšit jejich povědomí o jiných anglicky mluvících kulturách než jen těch tradičně vyučovaných a v neposlední řadě rozvíjet i jejich jazykové dovednosti. Výsledkem projektu je, kromě očekávaného zvýšení IKK, které je však těžko měřitelné, plakát na téma Maorská kultura, který žáci zpracovali. KLÍČOVÁ SLOVA interkulturní komunikační kompetence, postkoloniální literatura, čtení, výuka angličtiny, Pán velryb
Klíčová slova:
interkulturní komunikační kompetence; postkoloniální literatura; Pán velryb; výuka angličtiny; čtení; English language teaching; intercultural communicative competence; postcolonial literature; reading; The Whale Rider