Název:
Politická komunikace na sociálních médiích: komparativní analýza Strany zelených a Miljöpartiet de Gröna
Překlad názvu:
Political Communication on Social Media: Comparative Analysis of Czech and Swedish Greens
Autoři:
Jarolím, Tomáš ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] S příchodem sociálních sítí se změnila politická komunikace. Příspěvky politických subjetků na sociálních sítích, které jim často připravují političtí marketéři, plní obsah tradičních médií. V rámci této práce jsou představeny teoretické koncepty politické komunikace na sociálních sítích. Tato práce se zabývá tím, jak komunikuje na sociálních sítích Strana zelených a jejich švédská obdoba Miljöpartiet de Gröna, respektive srovnáním toho, kdo a co za touto komunikací na různých politických úrovních stojí. V práci je to demonstrováno prostřednictvím tematické analýzy, která byla vykonána na základě dat z polostrukturovaných rozhovorů se správci vybraných profilů sociálních sítí; prostřednictvím frekvenční analýzy druhů příspěvků na sociálních sítích; a prostřednictvím dat z kvantitativní obsahové analýzy mezinárodního projektu Online political communication strategies in 28 EU countries. V práci jsou popsány struktury komunikačních týmů obou stran na různých úrovních, jsou zde popsány i procesy toho, jak příspěvky vznikají a kdo za nimi stojí a jaké strategie komunikace používají v interakci s uživateli Facebooku.Social media has changed political communication. Politicians social media posts, which are often prepared by their political marketers, fill content of traditional media. In this thesis the theoretical concepts of political communication on social media are presented. This thesis deals with how Strana zelených (Czech Greens) and Miljöpartiet de Gröna (Swedish Greens) communicate on social media, respectively it compares who and what is behind this communication on various political levels. It is demonstrated through thematic analysis, which is based on data from semi-structured interviews with administrators of selected social media profiles; through frequency analysis of types of posts on social media; and through quantitative analysis from the international project Online political communication strategies in 28 EU countries. The thesis describes the structures of the communication teams of both sides at different levels, and it describes the processes how the Facebook posts are created and who makes them. It also describes what communication strategies they use in interaction with Facebook users.
Klíčová slova:
politická komunikace; Sociální média; sociální sítě; Strana zelených; veřejnost; Green Party; Political Communication; Public; Social Media; Social Network