Název:
Inkluzivní vzdělávání v kontextu volebních programů politických stran
Překlad názvu:
Inclusive Education in the context of the Election Programs of Political Parties
Autoři:
Veselská, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání v kontextu volebních programů politických stran" zkoumá, jak je téma inkluzivního vzdělávání používáno v rámci volebních programů politických stran a hnutí pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Zároveň se zaměřuje i na napojení tohoto tématu na veřejně-politický cyklus. Práce čerpá data z volebních programů jednotlivých politických stran a z předvolební debaty, která byla vedena v České televizi. Hlavním zjištěním je, že inkluzivní vzdělávání se stalo aktuálním tématem až pro volby v roce 2017 - ve volebních programech pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2013 se inkluzivní vzdělávání neprobírá. Dalším zjištěním je, že z 9 politických stran, které se po volbách v roce 2017 dostaly do Poslanecké sněmovny, je 6 proti inkluzi a 3 pro inkluzi s úpravami. Většina politických stran spatřuje problém celkově v současné podobě inkluzivního vzdělávání.The bachelor thesis "Inclusive Education in the context of the Election Programs of Political Parties" examines how the topic of inclusive education is used in election programs of political parties and political movements in the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. At the same time, thesis also focuses on linking this topic to the public-political cycle. The work draws data from election programs of individual political parties and from the pre-election debate held on Czech Television. The main finding is that inclusive education has become an up-to-date topic for elections in 2017 - inclusive education does not take place in electoral programs for elections to the Chamber of Deputies in 2013. Another finding is that 6 out of 9 political parties that got to the Chamber of Deputies after the 2017 elections were against inclusion and 3 for inclusion with adjustments. Most political parties see the problem as a whole in the current form of inclusive education.
Klíčová slova:
inkluzivní vzdělávání; linioví pracovníci; postoje učitelů; školství; education; inclusive education; street-level bureaucrats; teachers' attitudes